Inbraak, zomer in Zwits, Nederland & Chamonix - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Marcelle Burbank - WaarBenJij.nu Inbraak, zomer in Zwits, Nederland & Chamonix - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Marcelle Burbank - WaarBenJij.nu

Inbraak, zomer in Zwits, Nederland & Chamonix

Door: Marcelle

Blijf op de hoogte en volg Marcelle

04 April 2012 | Zwitserland, Lausanne

De terugreis van de Seychellen verliep goed. Het was een lange reis, omdat we eerst de boottocht hadden, toen naar Dubai vlogen waar we ongeveer 5 uur moesten wachten en vervolgens nog de langste vlucht naar huis. Zaterdagmiddag 4 uur waren we eindelijk weer in huis.

Tijdens de vakantie was er ingebroken bij ons thuis, we hadden een telefoontje gekregen van de buren. Ze konden ons niet vertellen wat er weg was. Dus enigszins gespannen openden we de deur… Die gelukkig al weer netjes gefixt was. Op t eerste gezicht viel het mee, tot ik mijn slaapkamer in kwam. Een enorme troep lag op mijn bed. Kleding, schoenen, spullen, een afvalzak was leeggegooid (dat je echt denkt waarom moet dat op mijn bed?!) Kleding uit de kast getrokken, ze waren duidelijk op zoek geweest. Snel checkte ik mijn sieraden en dat was er gelukkig allemaal nog. Ook mijn oude laptop stond nog in de kast. Dus ik was niks kwijt (dacht ik toen nog) Bij de ouders viel het ook mee, een paar oorbellen en wat geld. Erg, maar ze hadden echt duidelijk waardevolle spullen laten liggen.
Next day: Het was zondag en het was heerlijk zonnig weer. Ik bedacht om even een relaxte wandeling te maken langs het meer en wilde mn nieuwe laarzen (paar weken voor de vakantie gekocht) aan doen. Niet te vinden die dingen. Snapte er niks van, maar ik dacht, de schoonmaakster heeft ze vast opgeruimd op een rare plek ofzo. Snel andere schoenen aangedaan en vertrokken.
Weer een dag later, maandag: De normale week begon weer en ik wilde gaan hardlopen ’s ochtends. Dus ik wil mijn hardloopschoenen pakken, en je raad het al, nergens te vinden! Toen begon ik het door te krijgen.. En herinnerde ik me ook de plastic tas met schoenen van mij, die tussen de troep op mijn bed lag. Die schoenen had ik zelf echt niet in die tas gedaan. Dus die inbrekers zouden toch niet mn laptop en sieraden hebben laten liggen, om vervolgens twee paar schoenen te jatten? Kom op, wie jat er nou schoenen!? Nou, het blijkt idd het geval te zijn, twee paar schoenen zijn weg en ook twee broeken!! De meeste vreemde inbraak ever!

De weken in Zwitserland die volgden waren heerlijk. Het weer was fantastisch zomers. Ik kon alle middagen met de jongens in tshirt en korte broek buiten spelen. Heel raar voelde dat wel, het was half maart! Voor de vakantie had ik mijn winterjas nog aan en moest ik denken om sjaals en mutsjes en je komt terug en het is 20 graden! Maar wel heerlijk natuurlijk. De parken en speeltuinen waren weer vol en druk, we speelden weer in de zandbak en waren weer lekker lang buiten. Ook grandma en grandpa (de ouders van de vader uit Amerika) waren voor 3 weken in Pully. Dat was ook heel gezellig! Hele leuke mensen en ze gingen vaak ’s middags met ons mee spelen. Ook zijn we veel bij hun thuis geweest en we hadden een middag een mooie wandeling door het bos gemaakt.

Op 23 maart ging ik voor het weekend naar Nederland. Ik had hier echt weken, misschien wel maanden naar uitgekeken. Op Schiphol haalde Jochem mij op (voor diegene die het bijzondere/bizarre-maar-romantische verhaal gemist hebben: ik leerde Jochem kennen op 2e kerstdag/Oud&Nieuw toen ik in Nederland was en we hebben nu, ondanks de 1000km afstand, alweer langer als een maand een relatie) Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat het fantastisch was om Jochem weer echt te kunnen zien en samen te zijn voor 4 dagen! Ook met mn ouders, Eric&Nadine, familie, vriendinnen en oppasgezin was het heel gezellig. En dan het weer in Nederland, superlekker:D! Aan dat geweldige weekend kwam maandagavond een eind helaas, en ik vertrok weer alleen terug naar Zwitserland Het aftellen naar het volgende bezoekje kan weer gaan beginnen;)

Afgelopen weekend ben ik met Rachel naar Chamonix geweest. We waren vrijdagavond vertrokken zodat we zaterdagochtend mooi op tijd op de piste waren. We hebben twee perfecte skidagjes gehad. Het weer was zo mooi, eigenlijk haast te warm. Tijdens de lunch zaten we in een topje, het was echt zo zonnig en heet. Ik zag mensen skien in tshirt en een iemand was aan het skien in zn korte broek! Het skien zelf gaat ook echt goed. Omdat Rachel al jaren skiet en dus beter is als ik, trek ik me daaraan op en dat is echt fijn. We kwamen op een gegeven moment ook op een piste met jumps, dat was echt cool om te doen:D

Tot zover weer mijn avonturen! Iedereen die trouw blijft reageren: thanks, het is echt leuk om te lezen/horen wie mijn verhaaltjes leest.

Veel liefs van mij

  • 04 April 2012 - 11:15

    Willy:

    je zult wel heel waardevolle schoenen hebben, wat zat er in de veters?

    raar hoor, dan blood en dan winterjas weer aan.

    een relatie, nou dan zien we je vast gauw weer terugkomen, ha ha :-)

  • 04 April 2012 - 13:11

    Meike :

    Wat weer een belevenissen en vooral wat een bizarre inbraak inderdaad! Het ga je goed de komende tijd! Liefs uit Zwolle! xx

  • 05 April 2012 - 08:03

    Ciska:

    Hey Marcelle,
    Jij maakt echt de gekste dingen mee zeg hahaha
    Vond het leuk je weer gezien te hebben!!
    Veel plezier in Zwitserland

    Groetjes Cis

  • 05 April 2012 - 09:54

    AJB..:


    Jammer van je oorbellen,

    sr,

  • 06 April 2012 - 18:57

    AJB-jr:

    Oorbellen ? welke oorbellen ook alweer

  • 08 April 2012 - 14:21

    Klik.:

    Een zeer onplezierige ervaring. Zelf ook al eens meegemaakt.Kunnen ze met hun vieze handen niet van andermans spullen afblijven.
    Wat betreft je relatie moet je maar met mijn kleindochter ruilen, want die heeft een vriendje in Zwitserland (in de buurt van Zurich) . Hou je haaks en geniet. Klik.

  • 20 April 2012 - 14:34

    Marian:

    Hoi Marcelle,
    Jij beleeft nog eens wat zeg! Wat een rare dieven hebben ze in Zwitserland.
    Wat leuk dat je een vriend hebt gevonden. Wij hebben er zaterdag een kleindochter bij gekregen in Den Haag. Een schatje.
    Onze Annelies in Amsterdam zoekt een nieuwe au pair. Weet jij daar iemand die wel van wanten weet en naar Amsterdam wil?
    Ze houdt zich aanbevolen.
    Blijf jij nog lang daar of is het met de zomervakantie afgelopen?
    Groeten van Marian uit de Polder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcelle

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 73655

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2011 - 28 April 2013

Als au-pair naar Zwitserland

14 Januari 2010 - 09 Juni 2010

Studeren in Linköping!

Landen bezocht: