Zomervakantie in Nederland - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Marcelle Burbank - WaarBenJij.nu Zomervakantie in Nederland - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Marcelle Burbank - WaarBenJij.nu

Zomervakantie in Nederland

Blijf op de hoogte en volg Marcelle

10 Augustus 2012 | Zwitserland, Lausanne

12 juli, eindelijk was het zover! Om half 4 kwamen grandma en grandpa naar het park en kon ik naar huis toe gaan. De laatste spullen pakken en gauw naar de trein. Met mijn ticket was weer eens iets vreemds aan de hand (net als toen in de Kerstvakantie) ik kon niet online inchecken. Maar, gebeld met de KLM en ze zeiden dat zij problemen hadden met hun website. Vol goede moed kwam ik dus aan op het vliegveld en checkte mijn koffer in. Omdat de man achter de balie mij niets zei, vroeg ik uiteindelijk zelf maar waarom ik nog geen stoelnummer had. Ja, zei hij doodleuk, ‘dat komt omdat de vlucht overboekt is en op dit moment nog niet zeker is of je meekan. Ik kan niks voor je doen, als je wilt klagen moet je daar zijn’. Okee…. Al snel vond ik meer boze Nederlanders die hetzelfde te horen hadden gekregen. Toen mama hier van hoorde werd ze heel pissig en heeft de KLM gebeld. Dat was een goede zet, want de vrouw aan de telefoon zei, ‘goh dat is vreemd, de vlucht is helemaal niet overboekt’. Ze drukte op wat knopjes en had stoel 16F voor mij gereserveerd. Echt zo apart. Opeens had ik toch een boardingpass! Ik moet zeggen, ik geloofde het allemaal pas echt, toen ik er ook daadwerkelijk zat en het vliegtuig de lucht in ging. Op naar Nederland!!!

Op Schiphol goed geland, gewacht op mijn koffer en toen, kon ik eindelijk, eindelijk naar Jochem toe lopen:D Heerlijk! We gingen samen met de trein naar huis.

Ik herinner me nog goed dat ik vrijdagochtend opstond en uit het raam keek en het met bakken uit de lucht kwam. Half juli, ik had een koffer vol zomerkleding mee, het leek wel november! Maar goed, voor een zonvakantie moet je natuurlijk ook niet naar Nederland gaan;).

In het weekend gingen we een weekendje weg met mn ouders, Eric en Nadine en Jochem en ik. We zijn in een klein dorpje, Oberorke, in Duitsland geweest. Op de heenweg kwamen we langs Oberhausen, waar we gewinkeld hadden. Eind van de middag waren we in het hotel. Het was heel gezellig, hadden lekker gegeten en gewandeld door het bos. Maandagavond waren we weer terug thuis.

De dagen die daarop volgden was ik met Jochem, of in Kallenkote of in Steenwijk. Ik ben nog een dagje naar Martine gegaan, ook naar Pauline en naar mijn oude werk op de Vijverhof.

Op de zondag in het tweede weekend gingen Jochem en ik weer op vakantie. Dit keer naar zijn ouders, die op de camping in Sluis in Zeeland stonden. Vanaf dat moment was het gelukkig ook heel erg mooi weer. De eerste nacht in de tent begon al goed, want het supergrote, 2persoons, zelfopblaasbare luchtbed ging lek. Tegen half 6 raakten we de bodem. Maandagochtend eerst maar een nieuw luchtbed kopen dus;) De dagen in Sluis waren erg leuk. We zijn veel in het stadje geweest en twee dagen aan het strand. Donderdagavond waren Jochem en ik weer thuis.

De laatste dagen voor mij in Nederland braken aan. We hadden niet zoveel meer gedaan, want het was fijn om gewoon nog even samen te kunnen zijn.
Zondag zijn we nog met zn allen bij mijn oom en tante geweest, waar opa ook was. Vanaf daar bracht Jochem mij naar Schiphol. Het afscheid vond ik heel moeilijk, maar wat wil je ook, als je 2,5 week alleen maar samen bent. Toch had ik ook weer zin om naar Zwitserland te gaan. Het gevoel is erg dubbel.

Inmiddels zijn er al weer 2 werkweken (bijna) voorbij. Ik zeg niet dat ik niet verdrietig ben geweest, maar heb het weer prima naar mijn zin in Zwitserland. Vorige week waren de scholen van de jongens nog dicht. Dat waren dus drukke dagen voor mij. Ik paste de hele dag op de jongens. Woensdag was een nationale feestdag in Zwitserland. De ouders waren vrij en vroegen of ik zin had om een lange bergwandeling te gaan maken. Dat was echt heel erg mooi. ’s Avonds was er vuurwerk.

Vorig weekend was ook leuk. Een ex-collega van de school waar ik vorig jaar was, was op vakantie in Zwitserland. Ik heb haar zaterdagmiddag opgezocht in Sion. Erg gezellig! Zondag had ik met Rachel afgesproken en konden we na een maand eindelijk weer even flink bijkletsen.

Vanavond ga ik met Rachel en Dom naar Chamonix, tot zondagavond. Ik was daar ook met hen in de winter om te skien, maar nu gaan we Chamonix in de zomer eens uitproberen!

Liefs van mij.

  • 15 Augustus 2012 - 20:04

    Klik.:

    Ik hoop dat ik met mijn nieuwe pc je als van ouds weer kan bereiken.Mooi is Nederland he, vooral Sluis is zeer bijzonder, toen ik nog héél héél jong was heb ik dat plaatsje ook bezocht, ongeveer in jouw omstandigheden, maar met een beter luchtbed. En eindelijk weegt ik dat hij Jochem heet. Fijn dat je het weer lekker pittig aanpakt. het allerbeste, groetjes, Klik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcelle

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 1702
Totaal aantal bezoekers 73659

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2011 - 28 April 2013

Als au-pair naar Zwitserland

14 Januari 2010 - 09 Juni 2010

Studeren in Linköping!

Landen bezocht: