Zomer, EK, Maayke en mama op bezoek - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Marcelle Burbank - WaarBenJij.nu Zomer, EK, Maayke en mama op bezoek - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Marcelle Burbank - WaarBenJij.nu

Zomer, EK, Maayke en mama op bezoek

Door: Marcelle

Blijf op de hoogte en volg Marcelle

09 Juli 2012 | Zwitserland, Lausanne

Nadat papa en mama weg waren gegaan, begon voor mij een redelijk normale week. Ik had eerst nog wel veel last van mijn rechter zijkant, maar ik had gewoon elke dag voor de kindjes gezorgd. Gewoon rustig aan doen dan ging het wel. Ik vertelde de jongste keer op keer dat hij voorzichtig moest zijn en dan herhaalde hij met een heel serieus gezicht ‘Elle pijn’. Donderdag had ik weer Franse les en ben ik gelijk weer op de fiets gegaan. En ik moet zeggen, in de straat van het ongeluk zat ik toch echt wel even te shaken op de fiets. Dus dat zal wel even tijd nodig hebben.

In het weekend was de moeder in Brazilië en was ik thuis om de vader te helpen met de kindjes. Het was heel erg mooi weer. We zijn zaterdag naar het zwembadje in het park gegaan en zondag de hele dag naar Bern, waar we in de dierentuin zijn geweest. Zondagavond was de laatste voetbalwedstrijd van Nederland. Ik was met Rosemarie gaan kijken in Vevey. Daar hadden ze een groot scherm neergezet, aan het meer. Supermooi! Er zijn erg veel Portugezen in deze omgeving, maar gelukkig ook een handjevol Nederlanders, waar wij tussen gingen staan. Nou ja, hoe de wedstrijd eindigde, hoe ik niet te vertellen denk ik. Wat wel heel grappig was, was dat alle Portugezen na het fluitsignaal het meer in renden. En een lawaai ’s avonds op straat! Dat was overigens na elke wedstrijd zo, wanneer Portugal, Spanje of Italië won.

De week erna was ik veel alleen met de jongens, ook de nachten. Helaas werd de jongste ziek. Hij had blaasjes in zijn mond, waardoor eten en drinken heel erg pijn deed. Hij heeft twee dagen niet gegeten en ook ’s nachts was hij veel wakker van de pijn. Heel erg frustrerend om te zien, want je wilt hem zo graag helpen, maar er was niks aan te doen. Gelukkig kwam Maayke donderdag bij mij en ook het weer was ontzettend mooi. We hebben met de jongens op het strand gespeeld. De ouders kwamen pas zaterdagmiddag weer thuis, dus zaterdagochtend hebben we nog een waterfiets gehuurd met ze. Een waterfiets met een glijbaan. En de jongste ging heel stoer ook van de glijbaan af;) En zelfs in het koude water, was hij nog steeds aan het lachen!
Toen ik vrij was, zijn we samen naar Vevey gegaan. Waar we aan het strand gelegen hebben en vervolgens met de stoomboot weer terug naar Lausanne. Zondagochtend gingen we naar Parc Aventure, waar een boomklimparcours is. Dat was echt ontzettend gaaf om te doen. Er waren ook twee Zip-lines van 250 meter. Dus dan vloog je echt boven de bomen uit. Je kwam uiteindelijk terecht op een hoge toren waar je, jezelf weer vast kon zetten en dan naar beneden moest springen. Hoewel ze hadden gezegd dat je langzaam naar beneden zou gaan, vond ik het in het begin wel eng hoor. ’s Middags zijn we weer gaan zwemmen in het meer. Dinsdag ging Maayke weer terug naar Nederland. De rest van de week heb ik met de jongens aan het meer gezeten en gespeeld.

Vorig weekend begon ik al een beetje met afscheid nemen, van diegene waar de stage of het au-pair-jaar er al weer op zit. Ook begon het Montreux Jazz Festival, waar ik met de andere Nederlandse meisjes en de nieuwe aupair van vrienden van de familie heen was geweest. Dat was echt heel leuk en gezellig. Zondag vierden we de verjaardag van de oudste, hij was vier geworden! Erg gezellig, leuk gekletst met andere moeders en hij had een mooi feestje.

Afgelopen dinsdag ging ik naar het vliegveld om mama op te halen. Superfijn! Ze bleef vier dagen bij mij logeren. We hebben alle ochtenden lekker geshopt en koffie gedronken en kunnen kletsen en ’s middags hebben we met de jongens leuke dingen gedaan. Naar de kinderboerderij, de speeltuin en naar het meer. ’s Avonds gingen we vaak nog even wandelen en op woensdag zijn we naar Montreux Jazz geweest. Vrijdag was het helaas alweer tijd om afscheid te nemen en bracht ik haar met de jongens naar het vliegveld.

Gelukkig is het afscheid maar voor een korte tijd, want donderdag ga ik zelf naar Nederland toe. Ik heb 2,5 week zomervakantie en ik tel echt de nachtjes af:D

Afgelopen weekend heb ik nog leuke dingen met Rosemarie gedaan. We zijn uitgeweest op vrijdagavond en zaterdag naar Montreux Jazz Festival (alweer?? Ja, het is gewoon heel leuk daar:P) en zondag zij we gaan zwemmen in de spa van Lavey.

Verder staat mijn leven nu in het teken van koffer inpakken en alles klaarzetten voor vakantie in Nederland. Donderdagochtend heb ik nog Franse les en ik haal de kindjes nog op van school en dan ga ik eind van de middag richting het vliegveld. En dan land ik als het goed is negen uur op Schiphol, waar Jochem me ophaalt. Ik kan niet wachten!

Hopelijk tot gauw!
Liefs!

  • 10 Juli 2012 - 13:02

    Pauline:

    Jaaaaaa bijna in Nederland Celletje!! :D Vet gezellie :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcelle

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 73660

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2011 - 28 April 2013

Als au-pair naar Zwitserland

14 Januari 2010 - 09 Juni 2010

Studeren in Linköping!

Landen bezocht: