Kou, sneeuw, skiën & zwemmen - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Marcelle Burbank - WaarBenJij.nu Kou, sneeuw, skiën & zwemmen - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Marcelle Burbank - WaarBenJij.nu

Kou, sneeuw, skiën & zwemmen

Door: Marcelle

Blijf op de hoogte en volg Marcelle

23 Februari 2012 | Zwitserland, Lausanne

Aangezien het inmiddels half 1 ’s nachts is en we morgen op vakantie gaan, ga ik proberen even gauw een KORT verhaaltje te typen (hm ben benieuwd of het lukt;))

Twee weken geleden was het heel erg koud. Ik heb met de kindjes veel binnen thuis gespeeld. De moeder liep inmiddels rond op krukken en werkte vanaf de bank, dus ook zij vond het leuk om haar kinderen nu veel te kunnen zien. Wat al niet de voordelen zijn van het breken van een enkel. Ook zijn we een paar keer in de binnenspeeltuin geweest, waar ik nog altijd standaard aangezien wordt voor een tienermoeder. Van dat imago kom ik denk ik nooit af, ach er zijn ergere dingen op de wereld.

Twee weekenden geleden zou ik gaan skiën met Rachel, maar dat ging helaas niet door omdat ze ziek was. Op die zondag kwam Mariëlle aan bij ons, wat heel gezellig was. (Mariëlle was de aupair voor mij). Met Mariëlle heb ik veel leuke dingen gedaan in de ochtenden en ’s middags met de kindjes. Shoppen in Lausanne, zwemmen met de jongens, koekjes bakken en we zijn op vrijdagochtend naar Lac de Joux geweest. We hadden gehoord over dit bevroren meer, de grootste natuurlijke ijsbaan van Europa, dus besloten er heen te gaan om te schaatsen. Alleen, toen we daar aankwamen bleek er zo’n 20cm sneeuw te liggen op het ijs, waardoor schaatsen onmogelijk werd. Het was desalniettemin echt prachtig! De zon scheen en dan al die sneeuw.. :D! Amazing! Ik denk dat we wel anderhalf uur lang foto’s hebben gemaakt. Op een gegeven moment deden we onze winterjas al uit, zo lekker was het. We eindigden zelfs in een topje in de sneeuw, fantastisch!

Afgelopen weekend ben ik met Mariëlle gaan skiën in Villars. Ook dit was een hele mooie dag qua weer. Het skiën was ook weer geweldig. Mariëlle had geskied voor het eerst, dus ik was eerst met haar meegegaan op de beginnerspiste. Na het eten ben ik zelf op pad gegaan. Heerlijk gewoon om zo je eigen plan te trekken en lekker te skiën. Ik belandde enigszins per ongeluk op de zwarte piste, dat wel. Maar goed, even gekeken hoe anderen dat deden en toen ook naar beneden geskied;) ’s Avonds gezellig uit geweest in Lausanne met Mariëlle en zondag hebben we een relaxed dagje gehouden in Lavey le Bains.

Maandag is Mariëlle weer vertrokken en zijn we hier thuis begonnen met koffers inpakken. Inmiddels staat alles klaar en gaan we morgen vertrekken naar de Seychellen. We vliegen om twee uur en stappen zes uur later over in Dubai. Vanaf daar is het nog vier uurtjes vliegen naar de Seychellen, waar we dan vrijdagmorgen aankomen. Ik ga mn uiterste best doen om een verhaaltje te schrijven terwijl we daar zijn;) We zullen zien of het lukt!

Veel liefs uit Zwitserland

  • 23 Februari 2012 - 09:57

    Willy:

    heel heel veel plezier, dit is echt niet voor iedereen weggelegd, en pas op met skieen, blijf op de piste, we willen je graag heelhuids terug, liefs

  • 23 Februari 2012 - 11:00

    Gerli:

    Het korte verhaaltje is bijna gelukt ;-)
    Veel plezier daar op de Seychellen!

  • 23 Februari 2012 - 14:03

    Karin Knol:

    have fun !!!!!

  • 28 Februari 2012 - 13:18

    Klik:

    Zeer benieuwd naar je nieuwe verhaal.En de andere verhalen waren ook al zo goed. Ik ga ook koffers pakken voor een weekje retraite in de buurt. Veel plezier daar. Groet, Klik.

  • 28 Februari 2012 - 13:23

    Klik.:

    Pardon. Op de Sychellen kan je nog een internationale conferentie meemaken betreffende de Somalische piraten ! Kan je je belevenissen nog meer uitbreiden. Groetjes, Klik.

  • 06 Maart 2012 - 09:22

    A:


    hoe warm.

    hoeveel wind via de storm??

    hoe ver van huis ??

    maar lekker tropisch..

    AJB,sr.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcelle

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 73657

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2011 - 28 April 2013

Als au-pair naar Zwitserland

14 Januari 2010 - 09 Juni 2010

Studeren in Linköping!

Landen bezocht: